Számítógépes játék gyerekeknek egészségesebb ételválasztáshoz
Egyszerű számítógépes játékkal ösztönözni lehet a gyerekeket arra, hogy édesség helyett egészséges rágcsálnivalót válasszanak maguknak. Amint arról a kutatást vezető Lucy Porter beszámolt, az Exeter Egyetem pszichológusai által kifejlesztett játékkal elég volt hét percet játszaniuk a gyerekeknek ahhoz, hogy utána ne egészségtelen ételeket akarjanak enni.
A vizsgálat során a szakemberek két kísérletet végeztek el, melyekben összesen több mint kétszáz 4-11 éves iskolás vett részt. A gyerekeknek egészséges és egészségtelen ételek képeit mutatták, előbbiek mellett boldog, utóbbiak mellett pedig szomorú arcok szerepeltek. A feladat az volt, hogy valahányszor boldog arcot láttak, le kellett ütniük az egyik billentyűt, míg a szomorú arcot látva semmi teendőjük nem volt.
A kutatók szerint azért nagyon hasznos ez a játék, mert észrevétlenül vezeti rá a gyerekeket az egészséges táplálkozásra anélkül, hogy bármit is a szájukba rágna. Természetesen ez a játék nem tudja önmagában ellensúlyozni azt a rengeteg reklámot a tévében a gyermekműsorok szünetében, amelyek a különféle édességek és chipsek fogyasztására ösztönzik a gyerekeket, de talán egy kis segítséget tudnak nyújtani a jó szándékú szülők számára.