A tao tanítása a szerelemről és a szexről (2.)

A taoista orvosok jó 2000 éve, az amerikai szexológusok pedig a múlt század 60-as éveiben arra hívták fel a figyelmet, hogy a szeretkezés során a nő akkor lehet boldog és kielégült, ha a párja hosszú és hatékony előjátékkal készíti fel őt az együttlétre, s az aktus során szabályozni képes ejakulációját.

Mottó: Az egyetlen alakító és alkimista, mely mindent arannyá változtat: a szeretet.
Az egyedüli mágia a halál, az öregség, a köznapi élet ellen: a szerelem.

Most a 2. rész bevezetéseként először hadd láttassam egy kicsit más szempontból is ezt az intim témát. Utalni kívánok arra, hogy mind a két hivatkozott időszakra fontos, bár ellentétes irányú társadalmi változás is jellemző e két országban. Kínában mintegy kétezer éve a szeretkezés taójának első megfogalmazása egybeesett a matriarchátusból a patriarchátusba való átmenettel: az anyajogú társadalmat akkor váltotta fel az apajogú. A hatalmat átadó nő úgy hagyatkozott rá a férfire, hogy a korábbinál elengedettebb és boldogabb akart lenni. Amerikában a múlt század hatvanas éveiben pedig – ahogy azt korábban kifejtettem – az emancipált, a társadalmi munkamegosztásban egyre inkább résztvevő s a fogamzásgátló szerek és eszközök birtokában a biztonságos szexre jó eséllyel törekvő, magát minden szempontból egyenrangúnak érző nő ugyancsak boldogabb és lazább akart lenni a párjával.

Kínában a császár kizárólag női tanácsadói, Amerikában pedig a szexológusok által meginterjúvolt nők szinte szó szerint ugyanazt fogalmazták meg, mi szükséges mindehhez: hosszú és hatékony előjátékot kérnek a férfitől, amire ő csak akkor válik képessé, ha megtanulja irányítani és szabályozni a viselkedését és az eredetileg vegetatíve működő magömlését.

A női szervezet felkészítése

Nem véletlenül a szervezet szerepel a fenti mondatban: ez a szó magában foglalja a női testi, lelki és szellemi síkjait – tehát az egész lényét. E három terület felkészítése a szeretkezésre – nevezzük a folyamatot akár a régies udvarlásnak, akár a szexológiai terminus szerinti előjátéknak – csak akkor lehet eredményes, ha a férfi merőben új attitűddel rendelkezik. Ha nem egy hatalmas, robbanásszerű ejakuláció elérése a célja, hanem az, hogy boldoggá tegye, kielégítse a párját, és ennek során, részben ennek következtében ő is boldog és kielégült legyen az aktus végére.

Az előjáték az előszobában kezdődik – mondja sok nő –, vagy más szavakkal: a párja megérkezésének pillanatában érzi, hogy lesz-e egyáltalán összebújás, és ha igen, milyen szintű lesz az. Az első szavak, az üdvözlés verbális és metakommunikációs üzenetei, s az első testi kapcsolat, az érintés, a megölelés, a puszi vagy a csók – ez egyenként és/vagy együtt előre vetíti a várható élmény minőségét, intenzitását, talán még az időtartamát is.

Mind a tao, mind pedig Masters és Johnson egyetért abban, hogy az igazán jó, örömöt adni és elfogadni képes szexuális kapcsolat elképzelhetetlen a pozitív érzelem, a szeretet nélkül. Ez pedig átsugárzik a szavakon, a gesztusokon. (Persze éppen így érezhető a hiánya is!)

Érintés, érzelem nélkül nem megy

Engedjenek meg még egy kitérőt. Nem hagyhatjuk el, hiszen maga Masters hivatkozik rá több könyvében is. René Spitz, a coloradói orvosi egyetem pszichiátriaprofesszora írt először – ugyancsak a hatvanas években – a morasmusról, az árvaházakban nevelt csecsemők sokáig érthetetlen haláláról. Nem kevesebb, mint az ott nevelt csecsemők 30%-a nem érte meg az első születésnapját – jóllehet megfelelően táplálták őket, higiénikus volt a környezetük és kitűnő orvosi ellátásban részesültek. Az elrendelt boncolások jegyzőkönyvei (visszafordíthatatlan mellékvese-károsodásokról) hívták fel arra a figyelmet, hogy valamennyien elviselhetetlen stresszt éltek át a személytelen, szeretet, érintés és érzelmi kapcsolat nélküli intézeti létük során. Jean Piaget, az iskolateremtő svájci gyermekpszichológus is hangsúlyozta, hogy ezek a tényezők semmi mással nem pótolhatók. Masters és Johnson Az öröm köteléke című könyvében fejtette ki, hogy a felnőtt nők és férfiak számára is nélkülözhetetlen a szeretet, az érzelmi kapcsolat és a testi érintés.

Ezért elkerülhetetlen, kihagyhatatlan a partner szeretgetése, az érzelmek szóban és tettben történő kifejezése egyidejűleg a testi érintéssel, a simogatással, az öleléssel, az egész test, majd kiemelten az erogén zónák puszilgatásával, s más módon való kényeztetésével, ingerlésével, továbbá a csókkal – az érzéki és szenvedélyes, a behatolást, a befogadást és magát az egyesülést is egyaránt jelképező szerelmes csókkal.

Vörös Lótusz Domb, Jáde Rúd

Biológiai nemünk egyértelműen meghatározza viselkedésünket magának az aktusnak a során. Az előtte és közben váltott csókok azonban biszexuálisak: a szájüreg a férfinél is hüvely-szimbólum, s a női nyelv is a behatoló, ficánkoló péniszt jelképezi. A csók során cserélődik az egyik legfontosabb testnedvünk: a nyál. Már a legrégebbi tao könyvek is kitérnek arra, hogy a jin és a jang esszenciák rendkívül lényegesek a harmónia létrejötte szempontjából. E könyvek a Vörös Lótusz Dombja névvel illetik a női szájat, és konkrétan utalnak a nő nyelve alatti két nyálforrásra, ahonnan a férfinek nagyon fontos serkentők indulnak – ám azt is leírják, hogy az ő nyála is legalább annyira előnyös és szükséges a nő számára. Hangsúlyozzák ezek a könyvek, hogy az Iker Domb (mell) és a Sötét Kapu (hüvely), illetve a férfi Jáde Rúdja (pénisz) esszenciájának a megízlelése közül a legfelső, a Vörös Lótusz Dombjának a váladéka a legmagasabb rendű.

A 20. századi és a napjainkban végzett kutatások a modern technika és medicina eszköz- és kifejezéstárával ismétlik-igazolják a taoista orvosok megállapításait. A szexológia kitüntetett szerepet tulajdonít a mellek mellett az alhas, az ánusz és környéke, a (belső) combok, továbbá a csikló, a nagy- és a kisajkak, valamint a G-pont szájjal, nyelvvel és benyálazott ujjal való kényeztetésének. E területek óvatos, gyengéd és fokozódó ingerlése hatékonyan készíti fel a nőt a szeretkezésre.

A tao könyvek azt is részletesen felsorolják, hogy mi módon győződhet meg a férfi a felkészítés eredményességéről. A Sötét Kapu és a Jáde Rúd találkozása előtt sokan a Vörös Lótusz Dombja és a Jáde Rúd egyesülését részesítik előnyben, bár vannak, akiknél ez az utójáték része – s vannak, akik (néha, esetleg szükségmegoldásként) ezt tartják a főmenünek.

Az orális szexet – hiszen erről beszélünk – sokan az új kor találmányának gondolják (lásd franciázás a napóleoni hadak euró-ázsiai kalandozásai kapcsán). A Káma Szútra sok képe, meg a korabeli – nem csak kínai – szobrok egyértelműen cáfolják ezt, nem beszélve arról, hogy a római birodalomban a fellációból képezve fellatrixnek hívták az erre szakosodott örömlányokat (bár ők csak az orális szex felét művelték, hasonlóan a legtöbb mai követőikhez – ám az igazi férfi, aki nemcsak kapni, de adni is akar örömöt, nem nagyon vállalkozik erre a tulajdonképpen idegen tárgyban végrehajtott önkielégítésre).

Figyelem, gyengédség

Evezzünk szebb, finomabb és jobb ízű vizekre! A kölcsönös orális szex (s általában minden, ami nem veszélyes az egészségre és ami mindkettőjük által kívánt, vagy legalábbis megengedett) nagyon jól előkészítheti a pár tagjait a jin és jang harmóniájára: az örömteli aktusra.

Lényeges, hogy az előkészítés során mindkét fél, de főleg a férfi figyelmes, gyengéd és óvatos legyen (kivéve, ha korábban már megtapasztalta, hogy az ő partnere a nők többségétől eltérően a váratlan, határozott, kemény, néha majdnem hogy durva fellépést, mozdulatokat, megfogást stb. igényli). Az is párfüggő, hogy egyszerre, kölcsönösen, vagy felváltva készítik fel egymást testileg-lelkileg-szellemileg az aktusra.

Cikkünk témája miatt azt javaslom, hogy a férfi ilyen szempontból is legyen előzékeny: azt tartsa feladatának, hogy először a partnere jusson el akár szó szerint is a csúcsra. Az előjáték során a szájjal, a nyelvvel és/vagy az ujjakkal kiváltott a klitoriális vagy hüvelyi (esetleg mindkét helyen létrejött) orgazmus olyan intenzív lubrikációt (hüvelynedvesedést) vált ki, amelynek jin jellege a későbbiekben csak erősíti a pénisz jangjának tüzét. A férfiak persze ne engedjék el magukat egy bizonyos ponton túl a kölcsönös vagy felváltva végzett előkészítésnél, kényeztetésnél sem. Különösen ügyeljenek erre a 69-es pozícióban történő orális szexnél – de az ezzel kapcsolatos teendőkről majd a következő cikkben adok tanácsokat nekik – és természetesen a nőknek is.

(A cikk címét Jolan Chang e témában írt könyvéről kölcsönöztem. Ő idézi a mottót is, melyet Anais Nin fogalmazott meg világhírű naplójának 4. kötetében.)

Dr. Csíky Antal
holisztikus integratív terapeuta
munka szakpszichológus
alternatív gyógyító
http://www.csikyantal.hu/
Tanácsadás