A jó, a rossz, meg a csúf

„Az én írásom jó, olvasható, de nem szép. Az enyém meg egyenesen csúf. Ó, az enyém pedig nem csak csúf, de még a helyesírásom is rossz, engem biztos kiszuperálna a grafológus…” Valóban, mennyit számítanak az ilyen szempontok a kézírás értékeléskor? Erre a kérdésre válaszol cikkében grafológus szakértőnk.

Vipassana meditáció – nyílt levél a szerkesztőhöz

A testen át gyógyíthatod a lelket, a lelken át gyógyíthatod a testet – valahogy így írja Oscar Wilde, aki nyilván maga is valami ősi bölcsességet foglalt össze, netán idézett. Kedves Gábor! Te, aki a testen keresztül a lelket is gyógyítod, nyilván magad is jól tudod, hogy a dolog fordítva szintúgy működik, s mint gyógyításra született ember, mindegynek tartod a „hogyant”, ha üdvös a törekvés s jó az eredmény. Jómagam egy évvel ezelőtt komoly tudati műtéten estem át. Önként, és szándékom szerint nem is valami baj gyógyítására, hanem mert a – mindig idézőjeles – „véletlen” az utamba hozta a Buddha módszerét: a VIPASSANÁT.

Tangata Manu – avagy mese a madáremberről

Amerikai kutatók szerint lehet, hogy az úgynevezett halálközeli élmények – a saját test fölötti lebegés, a fehér fény látása, a megbékélés érzete – az agy ébrenléti rendszerének szabályozási zavarával vannak összefüggésben. Ha az alvás és az ébrenlét határának szabályozásában zavar áll be, az alvás REM-fázisa (Rapid Eye Movement = gyors szemmozgások angol kifejezés rövidítése) megjelenhet éber állapotban is. Ez azzal járhat, hogy például valaki felébred, de képtelen megmozdulni, hirtelen elgyengül a lába, vagy közvetlenül elalvás előtt vagy ébredés után hallucinál.

A betegség és a kézírás

Végvári Valika – tanítómesterem és tanácsadóm – emlékére. A grafológia nem diagnosztikai eszköz, és ez nagyon fontos. Mégis látszik belőle az író személy testi-lelki-szellemi állapota. Hogyan? Erről szól új munkatársunk, Gáspár Katalin grafológus-természetgyógyász cikke.

Dávid-csillag és más ősi jelek a bioenergetikai gyógyításban

Vannak ősi jelképek: energiákat és információkat hordoznak. Ilyen a Dávid-csillag is, amely két, egymásba fordított, egymással szembenálló, egyenlő szárú háromszög. Az egységet és a harmóniát jelképezi. A felső háromszög fentről a kozmoszt szimbolizálja, s úgy tágul lefelé, a föld felé. Az alsó háromszög a mikrokozmosz irányából jön, s szélesedik tovább a makrokozmoszra „mutatva” – tájékoztat T. László bioenergetikus, természetgyógyász. Ezért szokták a régi mágusok is azt mondani „amint fenn, úgy lenn”! Ez a két háromszög tehát egymásba fonódik, s így alakul ki középen az a harmónia, amely nem más, mint az ég és a föld energiája – köznyelven szólva –, s egyszerre van jelen.

Kelta fahoroszkóp (6.)

Az időszámításunk előtti évszázadokig nyúlik vissza a kelta horoszkóp eredete. A kelták az időszámításunk előtti V. században már egész Európát, egészen a Duna partvidékéig meghódították. Az államalapítás elmaradt, de az állandó törzsi viszályok nem. Papok és druidák irányították a vallási és kulturális életet, s különböző megfigyeléseik alapján hozták létre azt a kalendáriumot, melyben először jegyezték le a „fa jegyeken” alapuló horoszkópot. Sorozatunkban előbb visszatérünk az általánosan érvényes tudnivalókra, majd folytatjuk és be is fejezzük az egyes fa jegyek ismertetését. Ezúttal a repkény, a nád és a bodza kerül sorra.

Kelta fahoroszkóp (5.)

Az időszámításunk előtti évszázadokig nyúlik vissza a kelta horoszkóp eredete. A kelták az időszámításunk előtti V. században már egész Európát, egészen a Duna partvidékéig meghódították. Az államalapítás elmaradt, de az állandó törzsi viszályok nem. Papok és druidák irányították a vallási és kulturális életet, s különböző megfigyeléseik alapján hozták létre azt a kalendáriumot, melyben először jegyezték le a „fa jegyeken” alapuló horoszkópot. Sorozatunkban előbb visszatérünk az általánosan érvényes tudnivalókra, majd folytatjuk az egyes fa jegyek ismertetését. Ezúttal a mogyoró és a szőlő kerül sorra.

Kelta fahoroszkóp (4.)

Az időszámításunk előtti évszázadokig nyúlik vissza a kelta horoszkóp eredete. A kelták az időszámításunk előtti V. században már egész Európát, egészen a Duna partvidékéig meghódították. Az államalapítás elmaradt, de az állandó törzsi viszályok nem. Papok és druidák irányították a vallási és kulturális életet, s különböző megfigyeléseik alapján hozták létre azt a kalendáriumot, melyben először jegyezték le a „fa jegyeken” alapuló horoszkópot. Sorozatunkban előbb visszatérünk az általánosan érvényes tudnivalókra, majd folytatjuk az egyes fa jegyek ismertetését. Ezúttal a tölgy és a magyal kerül sorra.

Aprószentek – indigó gyermekek

„Semmi sem igényli annyira a változtatást, mint mások szokásai.” Mark Twain „A mai gyermekek mások – több érdeklődésre tartanak számot, intelligensebbek, hajlamosabbak a konfrontációra, spirituálisabbak és némely esetben …akár agresszívabbak is. Ez a tény a gyermekgondozás másfajta, a régi módszerektől eltérő formáját teszi szükségessé” – olvashatjuk Jan Tober tollából. Jan Tober társszerzője az Indigó gyermekek című könyvnek, melyben a világméretű nyilvánosság előtt először 1999-ben használták ezt a kifejezést.

Kelta fahoroszkóp (3.)

Az időszámításunk előtti évszázadokig nyúlik vissza a kelta horoszkóp eredete. A kelták az időszámításunk előtti V. században már egész Európát, egészen a Duna partvidékéig meghódították. Az államalapítás elmaradt, de az állandó törzsi viszályok nem. Papok és druidák irányították a vallási és kulturális életet, s különböző megfigyeléseik alapján hozták létre azt a kalendáriumot, melyben először jegyezték le a „fa jegyeken” alapuló horoszkópot. Sorozatunkban visszatérünk az általánosan érvényes tudnivalókra, majd folytatjuk az egyes fa jegyek ismertetését. Ezúttal a fűzfa és a galagonya kerül sorra.